Bli med på klubbtur til Birken?

Postet av Magne Martinus Bergslid den 26. Jun 2022

Lise Wennevik har deltatt i Birken mange ganger, her i god driv i 2021. Foto: Sportograf.com

Hei, det er fortsatt ledige plasser på klubbturen til Birkebeinerritett 27. august 2022. Det går en uke før Gran Fondo Strade Statskog og er derfor perfekt timet i forhold til topping av formen til de 2 rittene.

Klubbturen har et sosialt preg og vi bruker å bli en sammensveiset gjeng med en god mix av erfarne birken-farere og debutanter. Hvis du har en drøm/ønske om å delta i Birken, er det en veldig god ide å bli med på denne turen. Da vil du oppleve støtte og få mange gode tips til gjennomføringen.

Rittet passer godt både for de som har et tidsmål med merket og for de som har som hovedmål å fullføre, og ikke er så opptatt av tiden.

I år er det god spredning i Birken-erfaring hos de som deltar på turen, både de med over 10 starter, deltakere med noen starter og debutanter er med.

En stor andel av de som var med på turen i 2021 har også reservert plass på turen i 2022. Pr 26. juni er det 4 ledige plasser

Line Flaat debuterte i Birken i 2021 og er også påmeldt turen i 2022. Foto: Sportograf.com

Vi reiser med Bangdalsruta fredag morgen 26. august, med retur søndag ettermiddag 28. august.

Før og etter rittet overnatter vi på Scandic Lillehammer. 2 hotellovernattinger ble prøvd første gang på turen i 2021, og det var stemning blant turdeltakerne å fortsette med det, i stedet for madrassovernatting på Rena skole natt til rittet. Ved ankomst Scandic Lillehammer sjekker vi inn på hotellet og går bortover til Håkonshall for å hente startnummer. Der er det også mange stands med sykkelutstyr, hvis du trenger å supplere med noe.

Rittdagen er det tidlig bussavgang til Rena etter frokost på hotellet. Ved ankomst Rena tas syklene ut av hengeren. Vi bruker bussen som base før start, som er spredt utover formiddagen. Syklene fraktes nå hele i hengeren, adskilt av pledd, til forskjell fra tidligere, da de ble demontert og fraktet i esker.

Etter målgang lørdag setter vi syklene i hengeren, dusjer, spiser og hygger oss ved innkomsten, til alle i klubben har kommet i mål.

På kvelden er det middagsbufe på hotellet, før retur til Namsos søndag morgen.

Info om Birkebeinerrittet finner du her

Reisefølget til Birken 2021. Foto: Sjåfør Tarje Fjell

Egenandelen for turen er kr 2.500.- pr deltaker (som før). I prisen inngår busstur, middagsbufe og 2 overnattinger på Scandic Lillehammer. Klubben sponser da deler av opplegget.

Ønsker du å være med, sender du en e-post magne@bergslid.com

Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål om opplegget.

Magne Bergslid, 913 85 001
For Namdal SK

Løypeprofil og matstasjoner:

Løypa er 86 km med en samlet stigning på 1320 høydemeter.

Spente deltakere før start i 2021: Fra venstre Lise Wennevik, Katarina Utne og Arill Hines.
 Foto: Lise Wennevik (selfie)